Ponad Miliard Euro na e-Urzędy

W perspektywie finansowej 2014-2020 Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa przewidziano bardzo dużo środków na rozwój e-usług i e-administracji publicznej oraz na dostarczenie e-obiegu dokumentacji do urzędów. Mowa tutaj o kwocie przekraczającej miliard euro.

Cyfryzacja bez pieniędzy nie mogłaby istnieć. Inwestycje w zakresie e-Usług, budowania systemów lub kładzenia kabli teleinformatycznych, by dostarczać Internet tam, gdzie go jeszcze nie ma są bardzo drogie. Bardzo mocno dofinansowuje je Unia Europejska, dzięki czemu jesteśmy już tu gdzie jesteśmy i udało się zrobić tyle ile się dało :)

Ostatnio dotarły do mnie bardzo ciekawe doniesienia iż na lata 2014-2020 w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa zostało przekazanych 1,1 mld euro na rozbudowę rozwiązań związanych z e-administracją. To bardzo duża kwota, która jeśli tylko dobrze ją rozpropagujemy pozwoli na rozwiązanie wielu problemów związanych ze społeczeństwem informacyjnym i cyfryzacją. Te pieniądze przekazane zostaną także na cyfryzację procesów działających wewnątrz urzędów. Mowa tu np. o dostarczeniu elektronicznego obiegu dokumentacji, która zdecydowanie porządkuje i poprawia pracę jednostek samorządowych i rządowych. Warto wspomnieć, że pieniądze związane z kolejną perspektywą finansową mają szansę naprawdę mocno wpłynąć na aktualną rzeczywistość polskich urzędów. Niektóre województwa otrzymają dofinansowanie w wysokości około 200 mln złotych.

Na co dokładnie będą przekazane  środki  unijne? Budżet ten będzie skierowany głównie na budowę e-usług publicznych. Mowa tu nie tylko o tych, które dotyczą załatwiania spraw administracyjnych online ale także tych, które związane są z edukacją, transmisją muzyki i wideo etc. Dodatkowo budżet będzie przekazany na finansowanie budowy systemów do zarządzania dokumentacją w urzędach, o czym wspominałem wyżej. To doskonale! Urzędy koniecznie muszą przejść na działanie procesowe, które wspierane będzie systemami elektronicznymi. Procedury, przypisanie ról i procesy doskonale usprawniają pracę administracji oraz ją porządkują. Elektroniczny obieg dokumentacji dodatkowo ułatwia jej pracę oraz skraca czas załatwiania konkretnych spraw. Inwestycje w tym zakresie bardzo mocno się przydadzą, gdyż póki co w zaledwie połowie samorządów korzysta się z tego typu rozwiązań. Dodatkowo, w zdecydowanej liczbie urzędów, które już korzystają z e-obiegu dokumentów nadal stosowany jest równolegle tradycyjny obieg, który jest „zabezpieczeniem” na wypadek gdyby elektroniczny przestał działać. Takie działanie kompletnie mija się z celem i nie zmienia nic w aktualnym działaniu JST.

Więcej informacji na ten temat Tutaj

FacebookTwitterGoogle+WykopEmailPinterestTumblrLinkedInPodziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.