Pełnomocnictwo ogólne zgłosisz przez Portal Podatkowy

Zmiany w Ordynacji podatkowej (art. 138d) sprawiły, że Portal Podatkowy otrzymał kilka nowych funkcji. Co się zmieni? Pełnomocnictwo ogólne od 1 lipca składać będzie można tylko elektronicznie. 

Portal Podatkowy otrzymał niedawno nową funkcjonalność. Od 1 lipca, przy pomocy tego systemu podatnicy mogą zgłosić pełnomocnictwo ogólne. Bardziej istotny jest fakt, że teraz takie pełnomocnictwo można składać tylko i wyłącznie drogą elektroniczną. Aby tego dokonać trzeba zalogować się na Portalu Podatkowym i wejść do zakładki „Pełnomocnictwa”. Więcej na temat tego systemu przeczytacie Tutaj.

Warto też wspomnieć, że zmiany Ordynacji podatkowej przyniosły też inne funkcje. Urzędnicy pracujący w organach podatkowych mogą już na Portalu Podatkowym przeglądać tzw. Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych. To narzędzie pozwoli na weryfikacje pełnomocnictw przez administrację podatkową.

Portal Podatkowy zgodnie z zapewnieniami twórców zbiera wszelkie informacje związane z podatkami w taki sposób, by życie podatnika stało się łatwe i przyjemne. To kopalnia wiedzy i tego odebrać mu nie możemy. Znajdziemy tu informacje dotyczące przepisów podatkowych, kalendarz z ważnymi terminami oraz kalkulatory, przy pomocy których obliczmy np. PIT i VAT. Dodatkowo, użytkownicy znajdą tutaj pełną bazę wszystkich formularzy, które aktualnie obowiązują w Polsce. Mówiąc „wszystkie” mam na myśli zarówno te tradycyjne, które (nadal) musimy drukować oraz te interaktywne, które możemy złożyć drogą elektroniczną. Ciekawą opcją są wyszukiwarki, przy pomocy których możemy na przykład wyszukać organizacje pożytku publicznego.

Więcej informacji o Pełnomocnictwie Ogólnym znajdziecie Tutaj

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.