Pojedynczy Punkt Kontaktowy

Jest to jedno z ciekawszych miejsc jeżeli chodzi o e-administrację w Polsce. Za projekt odpowiedzialne było Ministerstwo Gospodarki a Unia Europejska go współfinansowała. Po raz kolejny możemy się przekonać jak bardzo dobrze wpływa na rynek polskich e-usług Fundusz Spójności.

Pojedynczy Punkt Kontaktowy, to miejsce umożliwiające zdobycie informacji o realizowaniu procedur związanych z działalnością gospodarczą, szybki dostęp do wiedzy o instytucjach i rejestrach publicznych, a także uzyskanie porady eksperckiej w zakresie działalności gospodarczej. Co najważniejsze, PPK pozwala na realizację procedur administracyjnych drogą elektroniczną.

Pojedynczy Punkt Kontaktowy pomaga obywatelom przejść przez etapy załatwiania poszczególnych spraw nie wychodząc z domu. Aż 1250 jednostek samorządów terytorialnych jest zarejestrowanych w PPK.
Warto także wspomnieć, że ten portal wspiera także samych pracowników administracji. Zapewnia im bezpłatne szkolenia e-learningowe. Z danych wynika, że aż 4000 urzędników zostało już przeszkolonych, a ta liczba stale rośnie.

Takie miejsca są naszej e-administracji bardzo potrzebne. Wszystkie treści są przedstawione w sposób bardzo intuicyjny.  Możemy skorzystać z wyszukiwarki procedur. Znajdziemy ich tam aż 550. Niestety, drogą elektroniczną możemy załatwić jedynie 80 wpisanych do katalogu spraw. To za mało. Mamy nad czym pracować, ale cieszy mnie ogromnie takie miejsce w polskiej sieci. Praktycznie codziennie dodawane są kolejne, doskonale opisane procedury.

Do naszej dyspozycji przekazana została także wyszukiwarka instytucji, gdzie w łatwy sposób możemy znaleźć informacje o  interesującym nas urzędzie.
Dodatkową opcją Pojedynczego Punktu Kontaktowy jest możliwość zweryfikowania e-podpisu. Wystarczy tylko wybrać plik, który chcemy sprawdzić. Resztą zajmie się program.

Więcej informacji o tym projekcie znajdziecie Tutaj

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.