Wniosek o dofinansowanie zielonej energii – teraz online!

Chcesz ubiegać się o dofinansowanie do swojej mikroinstalacji fotowoltaicznej? Nie ma problemu! Złóż wniosek elektronicznie, podpisz dokument Profilem Zaufanym lub e-dowodem i gotowe! Dbajmy razem o jakość naszego powietrza! 

e-Uslugi wielokrotnie udowodniły nam jak przydatne mogą być. Załatwianie spraw przez internet jest szybkie łatwe i przyjemne. Portfel usług elektronicznych rośnie praktycznie z dnia na dzień. Możemy już złożyć wniosek o akt urodzenia, zgłosić chęć wpisania do spisu wyborców, założyć firmę, czy wykorzystać elektroniczne recepty. To tylko przykłady, bo lista spraw które możemy już załatwić elektronicznie jest dużo dłuższa. Zajrzyjcie do naszego działu projekty e-administracji by dowiedzieć się więcej.

Od niedawna możemy składać wnioski o dofinansowanie z programu „Mój prąd” również w sposób  elektroniczny! Dotychczas jedynym kanałem, przez jaki można było poprosić o wsparcie przy budowie swojej mikroinstalacji fotowoltaicznej był kanał tradycyjny. Super, gdy możemy połączyć zieloną energię, z energią nowych technologii. Te dwa rynki rozwijają się teraz niesamowicie szybko. Dlaczego by z nich nie skorzystać jednocześnie?

Nabór na wnioski trwa do 20 grudnia 2019 roku – także zachęcamy wszystkich do skorzystania z e-wniosku podczas załatwiania tej sprawy. Jak czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji: „Oferowane dofinansowanie w formie dotacji pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji, ale nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie. Przy dostępnym budżecie i założonym poziomie wsparcia może to pozwolić na dofinansowanie nawet 200 tysięcy instalacji, które pozwolą wygenerować nawet 1 TWh zielonej energii”. 

Chcesz dbać o środowisko w swoim własnym domu? Nie ma problemu! Wystarczy w kilka minut złożyć wniosek o dofinansowanie do inwestycji, której pozytywne skutki będziesz odczuwać Ty , jak i  kolejne pokolenia. By złożyć wniosek wystarczy posiadać Profil Zaufany, lub dowód elektroniczny. Przygotuj elektroniczne wersje wszystkich potrzebnych dokumentów takich jak [źródło MC.gov.pl]:

  • kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
  • dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
  • zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,
  • oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

Następnie należy wejść na stronę Gov.pl i zalogować się na swoje konto. Wybierz odpowiednią e-usługę: „Skorzystaj z programu Mój prąd” i podążaj za wskazówkami. Dołącz wszystkie niezbędne załączniki, podpisz elektronicznie swój wniosek i wyślij dokumenty. Potwierdzenie złożenia wniosku trafi na Twoją skrzynkę na ePUAP oraz na adres e-mail podany podczas wypełniania wniosku.

I to wszystko. Poczekaj na rozpatrzenie swojej sprawy! Podejrzewam, że pisanie tego artykułu trwa dłużej aniżeli załatwianie tej sprawy. Urząd odezwie się do Ciebie drogą elektroniczną, jeśli będą niezbędne dodatkowe wyjaśnienia.

Co ciekawe, od początku trwania programu złożono 3812 wniosków. Zostały ostatnie dni, by móc złożyć swój wniosek – elektronicznie! „Łączna moc wspartych instalacji to 13 076,70 kW, pozyskana zielona energia to 13 076,70 MWh/rok, co pozwala na redukcję CO2 w wysokości 10 461,3 ton/rok” – jak czytamy na MC.gov.pl

Zachęcamy do korzystania z programu „Mój prąd” i do dbania o naszą planetę. Przekonajcie się na własnej skórze, że e-usługi wcale nie gryzą, a mogą Ci dać prąd! 🙂 Po prostu.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.