Otwórz firmę w kilka minut przez serwis transakcyjny PKO Banku Polskiego

Klienci PKO Banku Polskiego mogą od końca stycznia zarejestrować swoją firmę w CEIDG przez bankowość elektroniczną iPKO – to pierwsze takie rozwiązanie na rynku, opracowane wspólnie z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii. Wystarczy wypełnić jeden wniosek, aby zarejestrować działalność gospodarczą i jednocześnie otworzyć rachunek firmowy. Rozwój usług e-administracji to element strategii PKO Banku Polskiego.

Nowy wniosek dostępny w serwisie iPKO pozwala na jednoczesną rejestrację firmy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz otwarcie rachunku firmowego w PKO Banku Polskim, w kilku prostych krokach. Proces ten jest całkowicie zdalny, a wypełnienie wniosku zajmuje kilka minut. Potwierdzenie rejestracji firmy i założenie rachunku następuje poprzez Profil Zaufany. To przełomowe rozwiązanie na polskim rynku.

– W Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii tworzymy przyjazny ekosystem usług online. Jestem przekonana, że możliwość założenia firmy przez systemy e-bankowości, spotka się z dużym zainteresowaniem Polaków i wpłynie na odsetek przedsiębiorców, którzy będą obsługiwać swoją firmę elektronicznie. Uruchamiając kolejne możliwości dla naszych przedsiębiorców, tworzymy ofertę pomagającą im funkcjonować online, dzięki czemu zaoszczędzą czas oraz pieniądze – podkreśla Minister Przedsiębiorczości i Technologii Jadwiga Emilewicz.

– PKO Bank Polski od lat skutecznie wspiera polską przedsiębiorczość, dostosowując ofertę do aktualnych potrzeb małych i średnich firm. Umacniamy pozycję czołowego partnera biznesowego dla polskich firm i codziennie pomagamy im rozwijać biznes. Skupiamy się na budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów i zwiększaniu ich zaufania – nowe rozwiązanie, umożliwiające łatwe i szybkie otwarcie firmy w serwisie transakcyjnym iPKO to naturalna konsekwencja naszej strategii w zakresie cyfryzacji. W przyszłości planujemy rozszerzenie naszej oferty o usługi dodane, które będą wspierać polskich przedsiębiorców w codziennej pracy  – mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Jak wygląda proces rejestracji firmy? Wystarczy zalogować się do serwisu transakcyjnego PKO Banku Polskiego i przejść do zakładki „e-Urząd”. Droga składania wniosku uzależniona jest od tego, czy klient posiada Profil Zaufany. Jeśli nie, będzie mógł to zrobić przed jego złożeniem.

Wypełnienie wniosku krok po kroku:

• uzupełnienie danych osobowych właściciela firmy (część z nich zostanie podstawiona automatycznie),

• podanie podstawowych informacji na temat firmy,

• uzupełnienie danych dotyczących działalności gospodarczej,

• wybór oferty banku – typu rachunku (PKO Konto Firmowe lub PKO Rachunek dla Biznesu), limitów karty oraz dodatkowych usług.

Po wypełnieniu wszystkich danych na ekranie wyświetli się podsumowanie formularza. Po jego akceptacji klient wprowadza kod autoryzacyjny, a następnie zostaje przekierowany do ekranu, gdzie wniosek o rejestrację firmy oraz wniosek o założenie rachunku firmowego w PKO Banku Polskim zostają podpisane za pomocą Profilu Zaufanego.

Na podany w formularzu adres e-mail klient będzie otrzymywał powiadomienia informujące o kolejnych etapach wypełniania wniosku, oraz wiadomości z CEIDG. Czas potrzebny do zarejestrowania działalności w CEIDG oraz otrzymania przez przedsiębiorcę numerów NIP i REGON nie powinien przekroczyć jednego dnia roboczego.

Dużym udogodnieniem dla nowych właścicieli firm jest to, że podczas rejestracji swojej firmy klient jednocześnie wnioskuje o wpis do rejestru REGON, dokonuje zgłoszenia do naczelnika urzędu skarbowego (NIP) i zgłoszenia płatnika składek do ZUS.

Po założeniu działalności przedsiębiorca będzie mógł korzystać również z innych udogodnień z zakresu e-administracji dostępnych w iPKO lub poprzez Profil Zaufany (eGO) – m.in. dostępu do PUE ZUS, zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO, rejestracji kasy fiskalnej, dostępu do Portalu Podatkowego, zmiany danych firmy w CEIDG, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej.

Wsparcie cyfryzacji częścią strategii Banku

Jednym z podstawowych założeń strategii Banku na lata 2016-2020 jest cyfryzacja i wspieranie rozwoju usług e-administracji przy współpracy z instytucjami publicznymi. PKO Bank Polski od początku jest liderem procesu cyfryzacji i proponuje kolejne innowacyjne i ułatwiające kontakt z urzędami rozwiązania. Klienci banku mogą korzystać z dostępu do swoich kont w PUE ZUS, składać wnioski o świadczenia z programu 500+ czy zakładać Profil Zaufany. Tak jak w ubiegłym roku, dla klientów banku dostępna będzie opcja rozliczenia podatku. Wystarczy wypełnić w serwisie transakcyjnym wniosek PIT-WZ, a wskazanym w nim urząd sam przygotuje zeznanie podatkowe.

Zapraszamy serdecznie do korzystania z nowych rozwiązań PKO Banku Polskiego 🙂 Cieszymy się, że banki chętnie wchodzą w e-usługi i starają się je przybliżyć mieszkańcom Polski.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.