Bezpłatne Szkolenia z e-Usług – Rekrutacja Trwa!

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozpoczyna rekrutację na bezpłatne szkolenia dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego. Będą one miały charakter teoretyczno-praktyczny. Uczestnicy usłyszą o wielu ciekawych i przydatnych aspektach takich jak np. funkcjonalności ePUAP, ESP czy profilu zaufanego. Jak zapisać się na szkolenia?

Nie tak dawno pisałem dla Was na temat właśnie wdrażanego projektu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji pt. ”Powszechne e-usługi administracji publicznej na platformie ePUAP” (Więcej informacji Tutaj). Dzięki niemu powstanie szereg nowych e-usług, kontynuowana będzie walka z wykluczeniem cyfrowym, a pracownicy jednostek samorządu terytorialnego będą mogli przejść bezpłatne szkolenia dotyczące e-administracji i e-usług. Właśnie rozpoczyna się rekrutacja na to wydarzenie.

Szkolenie będzie miało charakter teoretyczno-praktyczny. Uczestnicy będą mogli zwiększyć swoje umiejętności z zakresu samej implementacji jak i świadczenia e-usług publicznych. Jednym z poruszanych tematów na szkoleniu będzie aspekt sprawnego korzystania z profilu zaufanego i samych Elektronicznych Skrzynek Podawczych. Dodatkowo uczestnicy dowiedzą się m.in. o obowiązkach administracji publicznej w zakresie elektronicznej obsługi obywateli w świetle obowiązującego prawa, poznają szereg ważnych funkcjonalności platformy ePUAP, a także usłyszą o wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań IT( w tym systemów elektronicznego obiegu dokumentów) w procesie świadczenia e-usług przez urzędy administracji publicznej.

Warto podkreślić, że te szkolenia są całkowicie darmowe. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji serdecznie zachęca pracowników urzędów jednostek samorządu terytorialnego, a także pracowników zespolonej administracji rządowej w województwie. Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu, należy wysłać e-mail na adres: szkolenia.jst@mac.gov.pl a w nim umieścić takie informacje jak: nazwa i adres urzędu, liczbę osób, które wezmą udział w danym szkoleniu, nazwisko opiekuna-koordynatora grupy wraz z numerem telefonu i e-mailem. Po rekrutacji wstępnej, wykonawca szkoleń przeprowadzi rekrutację ostateczną. Rekrutacja wstępna trwać będzie do około stycznia – lutego 2015.

Szkolenia odbywać się będą lokalnie w okresie od kwietnia do czerwca 2015 roku. Ma w nich uczestniczyć około 2500 urzędników z minimum 600 urzędów. Cieszy mnie fakt, że takie szkolenia są organizowane. Niemniej jednak uważam, że Ministerstwo powinno w jakiś sposób zmobilizować do uczestnictwa w nich wszystkie urzędy w kraju. To ważne, by w każdym urzędzie znalazło się kilka osób, które potrafią korzystać z e-usług i mogą tą wiedzę przekazać reszcie. Trzeba przekonać nieprzekonanych pracowników administracji (a tacy z pewnością nie pojawią się na takim szkoleniu, chyba że zostaną do niego przymuszeni), że cyfryzacja to same plusy i ułatwienia. Trzeba tylko opanować podstawy. Gdy ktoś tego nie zrozumie trudno będzie liczyć na jego chęć do przekazywania tej wiedzy współpracownikom i klientom konkretnych jednostek.

Więcej informacji na temat procesu rejestracji oraz samych szkoleń znajdziecie na Tej stronie.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.