ePodręcznik e-usługi publiczne

W ostatnich tygodniach natrafiłem na ciekawe miejsce w sieci, które zawiera bardzo ciekawe i jednoznaczne informacje na temat dokumentów elektronicznych, e-usług i elektronicznej administracji. Jak czytamy na stronie: „ePodręcznik ma stanowić pomoc w rozwiązywaniu merytorycznych i technicznych problemów związanych z komunikacją elektroniczną, przesyłaniem i walidacją dokumentów w postaci elektronicznej i papierowej, a także z wykorzystywaniem elektronicznych usług administracji publicznej. Treść ePodręcznika została opracowana przez dr. Kajetana Wojsyka na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w celu ułatwienia pracownikom wszystkich urzędów wykonywania swoich obowiązków z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej”.

Myślę, że wiedza zawarta w tej swoistej wikipedii o e-usługach i dokumentach w postaci elektronicznej może pomóc zrozumieć wszystkim obywatelom ich działanie. Firmy pracujące w branży e-gov również powinny zapoznać się i korzystać z języka zawartego na stronach ePodręcznika. Na portalu znajdziemy informacje o takich zagadnieniach jak np. Podstawowe elementy komunikacji w ramach świadczenia usług, certyfikat pieczęci elektronicznej, ESP, Dokument elektroniczny, interoperacyjność, forma i postać dokumentu elektronicznego i naprawdę wiele wiele więcej. By uniknąć zamętu pojęciowego i prowadzić dyskusje o e-administracji i przyszłości naszej ePolski w sposób profesjonalny warto zapoznać się z zaleceniami tego podręcznika.

Zachęcamy do zapoznania się z tym zasobem, który znajdziecie na Tej stronie

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.