Smartfonów w Polsce coraz więcej

Coraz więcej użytkowników smartfonów to powód by rozpocząć rozważania o m-administracji? Warto inwestować pieniądze w responsywne i przyjazne dla małych ekranów portale e-usługowe? Jestem za! 

Co jakiś czas przeglądam najnowsze dane dotyczące sprzedaży smartfonów w Polsce. Ostatnio trafiłem na dane z początku 2017 roku, z których wynika że tylko w pierwszym kwartale tego roku sprzedano 2 miliony smartfonów i jest to wynik o 10% lepszy niż rok wcześniej. Choć moja ukochana Lumia wyprodukowana przez Nokie, a później przejęta Microsoft upadła, to i tak liczba urządzeń smart w Polsce rośnie. Coraz więcej ludzi posiada smartfon lub tablet. Tego typu urządzenia z każdym rokiem stają się tańsze, także za naprawdę przystępne pieniądze można dostać przeciętnego smartfona i korzystać z ogromnej liczby funkcji, które oferuje.

Ludzie chcą mieć Internet wszędzie i chcą też pracować mobilnie, co sprzęty tego typu ułatwiają. Osobiście również doceniam pełną synchronizacje kont e-mailowych, kontaktów, czy przypomnień i kalendarza.  Ostatnio zostałem zmuszony do przeskoczenia z systemu Windows Phone na Android. Było to trochę dokuczliwe przejście, a samego „andka” wciąż się uczę. Niemniej, wszechobecny Internet ułatwia wiele spraw i ułatwić też może komunikacje z administracją publiczną. Według badań do 2020 roku niemal 60% populacji, a dokładniej 2,57 mld ludzi będzie posiadało smartfona! Liczba ta dalej będzie rosła, co wcale mnie nie dziwi.

Specjaliści zajmujący się e-usługami i e-administracją podkreślają, że należy brać bardzo mocno pod uwagę rozwijającą się popularność urządzeń mobilnych. Ludzie chcą załatwiać swoje spraw gdziekolwiek są, co daje niesamowitą wygodę. Polska musi również o tym myśleć i najlepiej już teraz wychodzić na przeciw tym trendom. Warto szykować portale e-usługowe, które są responsywne i przyjazne dla małych ekranów. Szykujmy już teraz nowe e-usługi z myślą o przyszłości, by później nie musieć znów gonić zmieniającej się rzeczywistości. Ministerstwo Cyfryzacji wzięło się do roboty i nie próżnuje szykując mobilne dokumenty takie jak np. dowody tożsamości, czy prawa jazdy etc. Muszę przyznać, że tak jak załatwianie spraw administracyjnych (często złożonych) przez komórkę budzi we mnie pewien sceptycyzm, tak prezentacja m-dokumentów w urzędach, czy podczas kontroli pojazdu brzmi już całkiem sensownie. Chętnie wypróbuję tego typu usługę już całkiem niedługo!

Więcej na ten temat smartfonowych trendów – tutaj

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.